Follow:
Persoonlijk

Een dagje naar Texel

Afgelopen weekend was mijn man weg en besloot ik om er ook op uit te gaan met mijn dochtertje. Ik boekte een hotel in Den Helder, pal naast de boot die naar Texel vaart. We zijn een dagje op Texel geweest en hebben daar samen rond gefietst.

Ik boekte het hotel van zondag op maandag. Zondagochtend vertrok ik rond 10 uur vanuit huis. Het was ongeveer 200 km rijden, dus dat was nog een hele reis. Ik vind het niet erg om zo lang te rijden en Veerle kon lekker onderweg haar middagslaapje doen. Bij het hotel konden we gelukkig lunchen en daarna al vervroegd inchecken. We sliepen bij hotel Lands End in Den Helder dus. Volgens Booking.com was het hotel op slechts een paar minuten lopen van het centrum en het strand. In werkelijkheid bleek het strand 5 km verderop te zitten! Ik was heel erg teleurgesteld dat dit zo ver weg was, want ik had het hotel speciaal voor het strand geboekt. Uiteindelijk zag ik in de verte een kermis en zijn we daar wezen kijken. De rest van de middag hebben we gewandeld, een ijsje gegeten en op een bankje gezeten. Anders dan ik voor ogen had, maar het was niet anders.

Die avond zat ik wel heerlijk te genieten van een zonsondergang. Ik had een kamer met zeezicht en dat was werkelijk fantastisch. De zon zakte heel langzaam het water in.
De volgende ochtend konden we in het hotel ontbijten en namen we om 10.00 uur de boot naar Texel. Ik had thuis al een kaartje voor de overtocht gekocht (€2,50 retourtje voor mij en Veerle gratis), maar het was helemaal niet druk. Op Texel had ik een fiets gehuurd met kinderzitje (€14,50). Die stond al klaar.

Ik ben eerst naar Den Burg gefietst. We kwamen onderweg allemaal schaapjes tegen, het kenmerk van Texel. In een half uur fietste ik van de boot naar Den Burg en dan zijn we dus onderweg ook gestopt om schaapjes te kijken. In Den Burg was markt. Ik vond het echt wel een grote markt, super leuk! Ik heb daar een zilveren bedeltje met een schaapje gekocht voor aan Veerle haar armband. Een leuk aandenken aan ons dagje Texel! Veerle zwaaide namelijk naar alle schaapjes onderweg, zo lief!
Het centrum van Den Burg viel mij mee, ze hebben zeker een aantal leuke winkels. De souvenirs winkels zijn echt niet duur! Ze hebben ook leuke snoepwinkels en een aantal bekende winkels zoals HEMA en Blokker. Er zaten een paar kledingwinkels, maar niet zo veel. Die heb ik over geslagen, ik ben alleen wat souvenirs winkels ingegaan.

We gingen tussen de middag een pannenkoek eten. Toen we weer naar de fiets wilden gaan, begon het te regenen. Dan maar weer ergens een kopje thee drinken… na een uur was het droog en konden we verder. Op naar De Koog. Dat was een half uur fietsen. Ik trakteerde mijzelf op een kopje thee en een Texels gebakje bij Echte Bakker Timmer. Echt een aanrader om daarheen te gaan als je kinderen hebt! Ze hebben er namelijk een grote speelhoek binnen en een klimtoestel buiten. Terwijl ik van mijn gebakje genoot, kon Veerle even spelen. Voordat ik de bakker verliet, kocht ik nog een zak krentenbollen als avondeten.

Ik wilde het strand nog wel even zien dus bij De Koog ging ik op zoek naar het strand. Ik moest een onwijs steile weg beklimmen en dat was best zwaar met een kindje op de fiets, maar het is gelukt. We kwamen bij strandpaviljoen 20, waar al die kleine wit met blauwe huisjes staan. We zijn heel even op het strand geweest, maar niet te lang, want het waaide heel hard en was best koud.

Toen de steile weg weer terug en daarna weer richting de boot gefietst. Daar heb ik ongeveer een uur over gedaan. Gelukkig had ik wind mee. De fiets moest voor 18.00 uur ingeleverd worden en om 17.30 uur waren we terug. We pakten om 18.00 uur weer de boot terug naar de overkant. Ik stapte in de auto om weer de lange weg naar huis te maken en Veerle sliep al binnen 10 minuten.

Share:
Previous Post Next Post

Dit vind je denk ik ook leuk: